Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH2861B fram

Filtr oleju PH2861B FRAM

PH2861B Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH2861B

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 97
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 85
nr EAN 5022650203643

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH2861B FRAM

Filtr oleju PH2861B ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

JEEP

GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III

INDIGO

3000

CHRYSLER

VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C

Numery OE Filtr oleju PH2861B producenta FRAM

PEUGEOT

110931

VOLVO

1266186, 1266286, 1266388, 266286, 3517857, 35178573

numery OEM:
FORD      5002798
FORD      A760X6714RA
FORD      A800X6714BA
PEUGEOT      110931
TALBOT      35129000
TALBOT      3549957
TALBOT      3577847
TALBOT      3677385
TALBOT      3685741
TALBOT      X3549957
VOLVO      1266186
VOLVO      1266286
VOLVO      1266388
VOLVO      266286
VOLVO      3517857
VOLVO      35178573
zamienniki:
W 920/1
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
W 920/12
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
0 451 103 006
brak
BOSCH
0 451 103 057
brak
BOSCH
0 451 103 100
brak
BOSCH
0 451 103 107
brak
BOSCH
0 451 103 191
brak
BOSCH

Zastosowanie Filtr oleju PH2861B FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH2861B FRAM:

Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.