Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH5594A fram

Filtr oleju PH5594A FRAM

PH5594A Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH5594A

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 67
Wymiar gwintu M20x1,5
Wysokość [mm] 71
nr EAN 5022650261278

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH5594A FRAM

numery OEM:
IVECO      J1310500
IVECO      J1311018
IVECO      J1311019
NISSAN      1520800Q1K
NISSAN      152083J400
NISSAN      152083J400XX
NISSAN      1520883J400
NISSAN      1520895F0A
NISSAN      1654653J00
RENAULT      1520800Q1K
RENAULT      152088066R
RENAULT      7701053054
RENAULT      7701068766
RENAULT      8671004310
HYUNDAI      2630002502
HYUNDAI      2630002503
HYUNDAI      2630003000
HYUNDAI      2630003001

Zastosowanie Filtr oleju PH5594A FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH5594A FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.