Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA3006.4.1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3006.4.1 FTE automotive GmbH

ZA3006.4.1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100830

numer części:

ZA3006.4.1

otwór Ø [mm] 30
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 4028569479231

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3006.4.1 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA3006.4.1/1100830 NISSAN PRIMERA (P12)
numery OEM:
NISSAN      30620-AE800
RENAULT      30 62 016 83R
RENAULT      30 62 028 64R
RENAULT      82 00 116 459
RENAULT      82 00 243 494
RENAULT      82 00 341 798
RENAULT      82 00 723 260
RENAULT      82 00 764 618
RENAULT      82 00 805 656
RENAULT      82 00 842 580

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3006.4.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3006.4.1 FTE automotive GmbH:

Daniel, Porajów
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.