Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3490 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3490 LPR

3490 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3490
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3490
 

    Ocena:
numery handlowe:

3490, M30460

numer części:

3490

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 30
Wymiar gwintu 13
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 8032928088688

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3490 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: NISSAN PRIMERA; RENAULT GRAND SCENIC II, MEGANE I, MEGANE II, MEGANE III, SCENIC II 1.5D/1.9D/2.0 01.02-
numery OEM:
NISSAN      3062000Q0B
NISSAN      3062000Q0D
NISSAN      3062000Q0F
NISSAN      3062000Q0L
NISSAN      3062000QAA
NISSAN      3062000QAD
NISSAN      306201683R
NISSAN      30620AE800
RENAULT      306202864R
RENAULT      8200116459
RENAULT      8200151782
RENAULT      8200243494
RENAULT      8200341798
RENAULT      8200723260
RENAULT      8200764618
RENAULT      8200805656
RENAULT      8200842580

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3490 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.