Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ173 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ173 TRW

PJQ173 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
223.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

PJQ173

producent:

TRW

Średnica [mm] 30
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 3322938151201

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ173 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne NISSAN PRIMERA; RENAULT GRAND SCENIC II, MEGANE II, MEGANE III, SCENIC II 1.5D/1.9D/2.0 08.02-
numery OEM:
NISSAN      30620-AE800
RENAULT      30 62 016 83R
RENAULT      82 00 116 459
RENAULT      82 00 151 782
RENAULT      82 00 243 494
RENAULT      82 00 341 798
RENAULT      82 00 723 260
RENAULT      82 00 764 618
RENAULT      82 00 805 656
RENAULT      82 00 842 580

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ173 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ173zobacz instrukcję montażu PJQ173

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.