Tryb pracy | mechaniczne |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
Materiał wirnika pompy wody | blacha stalowa |
nr EAN | 8032747265758 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA758 GRAF
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
074121004, 074121004A, 074121004V, 074121004X, 074121005M, 074121005MX, 074121005N, 074121005P, 076121005A, 076121005AX
074121004, 074121004A, 074121004F, 074121004V, 074121004X, 074121005M, 074121005MX, 074121005N, 074121005P, 076121005A, 076121005AX
271768, 274155
AUDI | 074 121 004 | |
AUDI | 074 121 004A | |
AUDI | 074 121 004V | |
AUDI | 074 121 004X | |
AUDI | 074 121 005M | |
AUDI | 074 121 005MX | |
AUDI | 074 121 005N | |
AUDI | 074 121 005P | |
AUDI | 076 121 005A | |
AUDI | 076 121 005AX | |
SEAT | 074 121 005MX | |
SEAT | 076 121 005AX | |
SKODA | 074 121 005MX | |
SKODA | 076 121 005AX | |
VOLVO | 271768 | |
VOLVO | 274155 | |
VOLKSWAGEN | 074 121 004 | |
VOLKSWAGEN | 074 121 004A | |
VOLKSWAGEN | 074 121 004F | |
VOLKSWAGEN | 074 121 004V | |
VOLKSWAGEN | 074 121 004X | |
VOLKSWAGEN | 074 121 005M | |
VOLKSWAGEN | 074 121 005MX | |
VOLKSWAGEN | 074 121 005N | |
VOLKSWAGEN | 074 121 005P | |
VOLKSWAGEN | 076 121 005A | |
VOLKSWAGEN | 076 121 005AX |
Zastosowanie Pompa wodna PA758 GRAF w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna PA758 GRAF:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.