Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 006 623-721 hella

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-721 HELLA

5DA 006 623-721 Jednostka sterująca, układ zapłonowy HELLA
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

5DA 006 623-721

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4082300134827

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-721 HELLA

numery OEM:
AUDI      032 905 106
AUDI      032 905 106 B
SEAT      032 905 106
SEAT      032 905 106 B
SKODA      032 905 106
SKODA      032 905 106 B
VOLKSWAGEN      032 905 106
VOLKSWAGEN      032 905 106 B

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-721 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-721 HELLA:

2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.