Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi A3 (8V1, 8VK) S3 quattro (2014.05-2016.08) 286km » 8EL 012 427-211 hella
wybrany samochód: 
Audi A3 (8v1, 8vk) S3 Quattro (2014.05-2016.08) 286km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 427-211 HELLA

8EL 012 427-211 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-211
Alternator 8EL 012 427-211
8EL 012 427-211

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA517IR

numer części:

8EL 012 427-211

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]70
Koła pasowez kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm]68,5
Liczba rowków1
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300499865

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-211 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: OPEL ASTRA F, CALIBRA A, FRONTERA A SPORT, KADETT E, KADETT E COMBO, OMEGA A, VECTRA A 1.6/1.8/2.0 06.85-10.98
numery OEM:
OPEL      12 04 070
OPEL      12 04 087
OPEL      12 04 105
OPEL      12 04 121
OPEL      90337053
OPEL      90348696
VAUXHALL      12 04 070
VAUXHALL      12 04 087
VAUXHALL      12 04 105
VAUXHALL      12 04 121
VAUXHALL      90337053
VAUXHALL      90348696
zamienniki:
0 120 488 193
brak
BOSCH
8EL 725 816-001
brak
HELLA
V40-13-34460
brak
VEMO
436295
brak
VALEO
436684
brak
VALEO
0 120 488 172
brak
BOSCH
1101551
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
746810
brak
VALEO
839091
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-211 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów