Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8MV 376 731-461 hella

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-461 HELLA

8MV 376 731-461 Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
hella 8MV 376 731-461
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-461
8MV 376 731-461
hella 8MV 376 731-461 Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE ***
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-461 hella
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-461 hella
1,542.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

8MV 376 731-461

producent:

HELLA

Liczba łopatek wentylatora 8
Tryb pracy termiczny
Średnica [mm] 680
dla numeru OE 2 039761 8
Wersja produced by BEHR
nr EAN 4045621325596

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-461 HELLA

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (z wiatrakiem, 680mm, ilość łopat 8) pasuje do: VOLVO FM12, FM9 D12C340-D9B300 08.98-09.05
numery OEM:
VOLVO      2 039 761 8
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 731-461 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.