Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1312006 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1312006 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1312006 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1312006

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 146
średnica zewnętrzna [mm] 96
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Kolor srebrny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014025

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1312006 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: FORD RANGER; FORD USA EXPLORER, F-250, F-350, MUSTANG, RANGER; MAZDA B-SERIE; TOYOTA CRESSIDA, CROWN, DYNA, HIACE III, HILUX IV, LAND CRUISER 2.2D-7.5 03.69-
numery OEM:
FORD      1213439
FORD      1363159
FORD      2M34-6731-AA
FORD      3484574
FORD      3707442
FORD      3771819
FORD      3875440
FORD      4130046
FORD      5004552
FORD      5092555
FORD      5092557
FORD      5191624
FORD      8U2J-6731-DA
FORD      8U2J-6731-DB
FORD      8U2J-6731-EC
FORD      8U2J-6731-ED
FORD      E2AE-6714-B1A
FORD      E2AE-6714-B2A
FORD      E9TE-6714-A1A
FORD      F87E-6714-AA
FORD      T959599
FORD      XM34-6731-FA
FORD      XM3J-6731-FA
MAZDA      WL84-14-302
MAZDA      WLF2-14-302
MAZDA      WLY1-14-302
MAZDA      WLY1-14-302T
MAZDA      WLY1-14-302TT
MAZDA      WLY3-14-302
TOYOTA      15600-41010
TOYOTA      15600-41020
TOYOTA      15600-YZZJ4
TOYOTA      15601-78101-71
TOYOTA      AY100-TY018
TOYOTA      AY100-TY022

Zastosowanie Filtr oleju J1312006 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.