Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » DP028 hutchinson

Koło pasowe, wał korbowy DP028 HUTCHINSON

DP028 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DP028

numer części:

DP028

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 32,40
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 162,00
Średnica punktów mocowania [mm] 30,00
nr EAN 3159750728645

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP028 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50, CITROEN C1, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C5 II, XSARA, XSARA PICASSO 1.4D/1.5D/1.6D 09.01-
numery OEM:
CITROËN      0515-P8
CITROËN      0515-T0
CITROËN      0515-V7
FORD      1147683
FORD      1369546
FORD      1485765
FORD      1517975
FORD      2S6QGB319AA
FORD      2S6QGB319AB
FORD      2S6QGB319AC
PEUGEOT      0515-P8
PEUGEOT      0515-T0
PEUGEOT      0515-V7
TOYOTA      SU001-00759
TOYOTA      SU001-00840
TOYOTA      SU001-00848
TOYOTA      SW001-00848

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP028 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.