Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD83 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD83 QUINTON

QCD83 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QCD83

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:153
Ilość żeber:6
Szerokość [mm]:35

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD83 QUINTON

numery OEM:
VOLVO      31 251 290
VOLVO      31 272 289
CITROËN      0515.P8
CITROËN      0515.T0
CITROËN      0515.V0
CITROËN      0515.V7
CITROËN      0515.V8
FORD      1 147 683
FORD      1 319 519
FORD      1 369 546
FORD      1 473 366
FORD      1 485 765
FORD      1 517 975
FORD      1 517 976
FORD      2S6Q 6B319 AD
FORD      2S6Q GB319 AA
FORD      2S6Q GB319 AB
FORD      3M5Q 6B319 CB
FORD      3M5Q 6B319 CC
PEUGEOT      0515.P8
PEUGEOT      0515.T0
PEUGEOT      0515.V0
PEUGEOT      0515.V7
PEUGEOT      0515.V8

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD83 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.