Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » JM5003 janmor

Cewka zapłonowa JM5003 JANMOR

JM5003 Cewka zapłonowa JANMOR
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

JM5003

producent:

JANMOR

Ciężar [kg] 0,335
nr EAN 5902925203564

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa JM5003 JANMOR

CEWKA ZAPŁ JANMOR JM5003 BMW
numery OEM:
BMW      12131317232
BMW      12131404102
BMW      12131703359
BMW      12131726177
BMW      12131727108
BMW      12131729842
BMW      12131730765
BMW      12131730766
BMW      12131731884
BMW      12131734468
BMW      12131748395
BMW      12139066468

Zastosowanie Cewka zapłonowa JM5003 JANMOR w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa JM5003 JANMOR:

2024-02-12
 5/5
Ewidentnie nie pasuje do Daichatsu YRV z silnikiem 1.3 bez turbo

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.