Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 20 92 1109 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 20 92 1109 SWAG Autoteile GmbH

20 92 1109 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

20 92 1109

Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,392
dla numeru OE 12 13 9 066 468
nr EAN 4044688211095

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 20 92 1109 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: BMW 3 (E30), 3 (E36), 5 (E34), 7 (E32), 7 (E38), 8 (E31) 1.8-4.0 09.89-11.01
numery OEM:
BMW      12 13 1 703 359
BMW      12 13 1 726 177
BMW      12 13 1 726 178
BMW      12 13 1 727 108
BMW      12 13 1 729 842
BMW      12 13 1 730 765
BMW      12 13 1 731 884
BMW      12 13 1 734 468
BMW      12 13 1 748 395
BMW      12 13 9 066 468

Zastosowanie Cewka zapłonowa 20 92 1109 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.