Szerokość [mm] | 104,2 | |
Wysokość [mm] | 67,0 | |
Grubość [mm] | 17,1 | |
Jakość | 300 | |
Ciężar [kg] | 1,153 | |
Wersja osi | Front | |
Techniczny numer informacyjny | 180415-700 | |
System hamulcowy | Lucas - Girling | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-01030/118 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
nr EAN | 8424073052551 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180415-700 ICER
ALFA ROMEO | 0060 777 600 | |
ALFA ROMEO | 0060 794 962 | |
ALFA ROMEO | 0060 810 239 | |
ALFA ROMEO | 60 777 600 | |
ALFA ROMEO | 60 810 239 | |
ALFA ROMEO | 7 175 299 4 | |
ALFA ROMEO | 793 460 | |
ALFA ROMEO | 794 962 | |
FIAT | 4 434 879 | |
FIAT | 5 888 147 | |
FIAT | 5 889 089 | |
FIAT | 5 892 481 | |
FIAT | 5 892 549 | |
FIAT | 5 892 727 | |
FIAT | 5 892 728 | |
FIAT | 5 892 730 | |
FIAT | 5 892 732 | |
FIAT | 5 892 733 | |
FIAT | 5 892 734 | |
FIAT | 5 892 735 | |
FIAT | 5 892 738 | |
FIAT | 5 951 681 | |
FIAT | 5 983 918 | |
FIAT | 7 174 838 5 | |
FIAT | 7 177 094 8 | |
FIAT | 7 177 252 4 | |
FIAT | 791 449 | |
FIAT | 791 939 | |
FIAT | 792 487 | |
FIAT | 792 489 | |
FIAT | 793 220 | |
FIAT | 793 470 | |
FIAT | 794 091 | |
FIAT | 794 858 | |
FIAT | 794 963 | |
FIAT | 795 121 | |
INNOCENTI | 7 934 70 | |
LANCIA | 0 005 983 950 | |
LANCIA | 5 892 732 | |
LANCIA | 5 951 681 | |
LANCIA | 5 983 919 | |
LANCIA | 7 736 226 8 | |
LANCIA | 7 736 230 9 | |
LANCIA | 792 486 | |
LANCIA | 793 184 | |
LANCIA | 793 465 | |
LANCIA | 9 947 482 | |
AUTOBIANCHI | 7 933 55 | |
AUTOBIANCHI | 7 934 70 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180415-700 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020