Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OC 242 knecht

Filtr oleju OC 242 KNECHT

OC 242 Filtr oleju KNECHT
knecht OC 242
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (146 ocen)
numery handlowe:

78791030

numer części:

OC 242

producent:

KNECHT

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 76,0
Wysokość [mm] 74
Gwintowana złączka M18x1,5
Średnica 2 [mm] 72,0
Średnica 3 [mm] 62,0
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 1
nr EAN 4009026038697

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 242 KNECHT

Filtr oleju pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, ASTRA G/KOMBI 1.7D/2.0 08.94-04.05
numery OEM:
GMC      90499125
GMC      90499145
OPEL      5650305
OPEL      90510934
OPEL      90510935
VAUXHALL      90499145
VAUXHALL      90510934
VAUXHALL      90510935
VAUXHALL      VOF28

Zastosowanie Filtr oleju OC 242 KNECHT w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OC 242 KNECHT:

2020-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-29
 5/5
Polecam zakupy szybka dostawa możliwości płatności online. OX 441D dobra jakość i cena
2020-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-02-08
 3/5
Filtr oleju nie był uszkodzony ale opakowanie było rozcięte czymś ostrym
2023-08-01
 5/5
Ok
2024-05-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-22
 5/5
Sklep dobrze zorganizowany, baaardzo szeroki wachlarz części
2023-08-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-05-25
 5/5
Kupione i zamontowane sprawuje się dobrze
2021-03-24
 5/5
b.dobry produkt
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-22
 5/5
Luź
2021-06-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-20
 5/5
Dobrze wykonana część, polecam
2021-12-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-07
 5/5
Jw

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.