Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10 92 6825 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 10 92 6825 SWAG Autoteile GmbH

10 92 6825 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
210.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10 92 6825

Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 160,0
Ciężar [kg] 3,043
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 112 035 13 00
nr EAN 4044688569660

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10 92 6825 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C (W202), C (W203), CLK (A208), CLK (A209), CLK (C208), CLK (C209) 2.4-5.0 12.96-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      112 035 00 00
MERCEDES-BENZ      112 035 04 00
MERCEDES-BENZ      112 035 05 00
MERCEDES-BENZ      112 035 06 00
MERCEDES-BENZ      112 035 08 00
MERCEDES-BENZ      112 035 09 00
MERCEDES-BENZ      112 035 13 00
MERCEDES-BENZ      112 035 14 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 00 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 04 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 05 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 06 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 08 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 09 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 13 00
MERCEDES-BENZ      A112 035 14 00

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10 92 6825 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.