Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1700030 kraft automotive

Filtr oleju 1700030 KRAFT AUTOMOTIVE

1700030 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1700030

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 115
średnica zewnętrzna [mm] 108
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Rozmiar gwintu 1 3/4 -16 UNF
Numer seryjny 1700030
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159076852

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1700030 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      5012 554
VOLVO      9180596
VOLVO      9180596-0
VAG      069 115 561

Zastosowanie Filtr oleju 1700030 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1700030 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.