Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1700100 kraft automotive

Filtr oleju 1700100 KRAFT AUTOMOTIVE

 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1700100

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 197
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 73
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73
Numer seryjny 1700100
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 5901159076951

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1700100 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
VAG      059 115 561 A
VAG      059 115 561 B
VAG      059 115 562
VAG      59115562

Zastosowanie Filtr oleju 1700100 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1700100 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.