Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Bmw X6 (F16, F86) xDrive 40 d (2014.12-2019.07) 313km » 1700610 kraft automotive
wybrany samochód: 
Bmw X6 (f16, F86) Xdrive 40 D (2014.12-2019.07) 313km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 1700610 KRAFT AUTOMOTIVE

1700610 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1700610

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]183
średnica zewnętrzna [mm]93
Średnica wewnętrzna 1 [mm]62
Rozmiar gwintu 13/4 -16 UNF
Numer seryjny1700610
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
nr EAN5901159076968

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1700610 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
VOLVO      1328162
VOLVO      1328162-1
VAG      074 115 561
VAG      075 115 561

Zastosowanie Filtr oleju 1700610 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1700610 KRAFT AUTOMOTIVE:

Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Łódź
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Paweł, Kazanów
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
andrzej, Warszawa
2023-05-08
 5/5
Oky
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.