Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1701050 kraft automotive

Filtr oleju 1701050 KRAFT AUTOMOTIVE

1701050 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1701050

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 123
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Rozmiar gwintu 1 3/4 -16 UNF
Numer seryjny 1701050
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159215596

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1701050 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      5018 028
MERCEDES-BENZ      102 184 00 01
MERCEDES-BENZ      102 184 01 01
MERCEDES-BENZ      102 184 02 01
MERCEDES-BENZ      102 184 03 01
MERCEDES-BENZ      102 184 05 01
MERCEDES-BENZ      103 180 06 10
MERCEDES-BENZ      103 184 00 01
MERCEDES-BENZ      103 184 01 01
MERCEDES-BENZ      103 184 02 01
MERCEDES-BENZ      103 184 06 10

Zastosowanie Filtr oleju 1701050 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1701050 KRAFT AUTOMOTIVE:

Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Paweł, Kazanów
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
andrzej, Warszawa
2023-05-08
 5/5
Oky
Marek, Łódź
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.