Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1702030 kraft automotive

Filtr oleju 1702030 KRAFT AUTOMOTIVE

1702030 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1702030

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Rozmiar gwintu 1 3/4 - 16 UNF
Numer seryjny 1702030
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159215190

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1702030 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FORD      1039 020
FORD      1039 021
FORD      1220 880
FORD      6179 700
FORD      6179 701
FORD      6607 325
FORD      6607 326
FORD      89F F 6714 A2E
MAZDA      1E07-14302

Zastosowanie Filtr oleju 1702030 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1702030 KRAFT AUTOMOTIVE:

Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Łódź
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
andrzej, Warszawa
2023-05-08
 5/5
Oky
Paweł, Kazanów
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.