Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1703051 kraft automotive

Filtr oleju 1703051 KRAFT AUTOMOTIVE

1703051 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1703051

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 79
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Rozmiar gwintu 1 3/4 -16 UNF
Numer seryjny 1703051
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159215299

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1703051 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FIAT      4434791
FIAT      4469396
FIAT      4469397
FIAT      4469398
FIAT      4469399
FIAT      4469400
FIAT      46805828
FIAT      510313
FIAT      510889
FIAT      530388
FIAT      534372
FIAT      5939832
FIAT      60504569
FIAT      71736162
FIAT      7724167
FORD      5009 087
FORD      5011 997
FORD      5017 811
RENAULT      77 01 415 054
VAG      000 393 6608
VAG      000 396 3373
VAG      SE 020 030 288 A
VAG      SE 028 030 288 A
VAG      XE 028 030 288 A

Zastosowanie Filtr oleju 1703051 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1703051 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.