Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1703080 kraft automotive

Filtr oleju 1703080 KRAFT AUTOMOTIVE

1703080 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1703080

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Numer seryjny 1703080
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159215305

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1703080 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CHRYSLER      04105409
CHRYSLER      04105409AB
CHRYSLER      04105409AC
CHRYSLER      04105409BB
CHRYSLER      04273 810
CHRYSLER      4105 409
CHRYSLER      4105409AB
CHRYSLER      4105409AC
CHRYSLER      4105409BB
CHRYSLER      4273810
CITROËN      75 221 627
DODGE      04105 409
DODGE      04105409AC
DODGE      4105 409
DODGE      4105 409AC
FORD      5005572
FORD      5005573
GMC      25011520
GMC      7984778
MITSUBISHI      MD308302
SAAB      3054 8485
SAAB      749 6144
SUZUKI      16510-73001-000
SUZUKI      16510-73002-000
SUZUKI      16510-82001
TALBOT      0075221627
TALBOT      75 221 627
TOYOTA      00120-00009
TOYOTA      00120-00014
TOYOTA      08922-02004
TOYOTA      08922-02010
TOYOTA      08922-02011
TOYOTA      32670 1262071
VOLVO      8343378
ZASTAVA      46600198
ZASTAVA      46620004
ZASTAVA      46621482
JEEP      04105 409AB
JEEP      04105 409AC
JEEP      04105409
JEEP      4105 409
JEEP      4105409AB
JEEP      4105409AC

Zastosowanie Filtr oleju 1703080 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1703080 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.