Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1705570 kraft automotive

Filtr oleju 1705570 KRAFT AUTOMOTIVE

 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1705570

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Numer seryjny K1705570
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159215367

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1705570 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CITROËN      1109K7
CITROËN      95495251
CITROËN      95638903
DAF      192143
FIAT      5495251
FORD      5016950
FORD      5017808
PEUGEOT      1109 62
PEUGEOT      1109 87
PEUGEOT      1109 K7
PEUGEOT      110962
PEUGEOT      110987
VAUXHALL      93156542
VAUXHALL      93156561
AC      X105
AC      X107
AC      X24
AC      X583
LDV      192143
zamienniki:
PH4826
brak
FRAM

Zastosowanie Filtr oleju 1705570 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1705570 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.