Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1705942 kraft automotive

Filtr oleju 1705942 KRAFT AUTOMOTIVE

 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1705942

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Numer seryjny K1705942
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 5901159242417

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1705942 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CITROËN      1109 AL
CITROËN      1109 R1
CITROËN      1109 T1
CITROËN      1109 X1
CITROËN      1109 X2
CITROËN      96 371 434 80
CITROËN      E149102
FIAT      9456183480
FIAT      9456203480
FIAT      9456203580
PEUGEOT      1109 AL
PEUGEOT      1109 R0
PEUGEOT      1109 R1
PEUGEOT      1109 T0
PEUGEOT      9644885480
PEUGEOT      E149102
PEUGEOT      E149134
RENAULT      86 71 004 329
SUZUKI      16510-66G00
SUZUKI      16510-66G00-000
SUZUKI      16510-66G02
SUZUKI      16510-66G02-000
SUZUKI      16510-86CA0
SUZUKI      16510-86CA0-000
SUZUKI      16510-86CB0
SUZUKI      16510-86CB0-000
SUZUKI      16510-86CB1
SUZUKI      16510-86CB1-000
SUZUKI      16510-86Z00
SUZUKI      16510-86Z00-000
TOYOTA      SU001-00453
TOYOTA      SU001-01084

Zastosowanie Filtr oleju 1705942 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1705942 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.