Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4316502 kraft automotive

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316502 KRAFT AUTOMOTIVE

4316502 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
29.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4316502

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy zewnętrzny
Numer seryjny 4316502
nr EAN 5901159098168

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316502 KRAFT AUTOMOTIVE

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316502 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316502 producenta KRAFT AUTOMOTIVE

SEAT

6Q0419812C, 6Q0423812, 6Q0423812C, 6R0423812

SKODA

6Q0423812, 6Q0423812C, 6R0423812

VOLKSWAGEN

6Q0419812C, 6Q0423812, 6Q0423812C, 6Q0423812D, 6R0423812

numery OEM:
SEAT      6Q0419812C
SEAT      6Q0423812
SEAT      6Q0423812C
SEAT      6R0423812
SKODA      6Q0423812
SKODA      6Q0423812C
SKODA      6R0423812
VOLKSWAGEN      6Q0419812C
VOLKSWAGEN      6Q0423812
VOLKSWAGEN      6Q0423812C
VOLKSWAGEN      6Q0423812D
VOLKSWAGEN      6R0423812
VAG      6Q0423812
VAG      6Q0423812C

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4316502 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.