Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 91-05339-1 rts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05339-1 RTS

91-05339-1 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
42.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-05339-1

producent:

RTS

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,5
Długość [mm] 94
Ciężar [kg] 0,41
nr EAN 8435130306159

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05339-1 RTS

KOŃCÓWKA DR RTS 91.05339.1 SEAT IBIZA
numery OEM:
AUDI      6Q0419812C
AUDI      6Q0423812
AUDI      6Q0423812A
AUDI      6Q0423812C
AUDI      6Z0423812A
AUDI      6Z0423812F
AUDI      8Z0423812A
SEAT      6Q0419812C
SEAT      6Q0423812
SEAT      6Q0423812A
SEAT      6Q0423812C
SKODA      6Q0419812C
SKODA      6Q0423812
SKODA      6Q0423812A
SKODA      6Q0423812C
VOLKSWAGEN      5U0419812
VOLKSWAGEN      5U0422812
VOLKSWAGEN      5U0422812A
VOLKSWAGEN      5Z0423812
VOLKSWAGEN      6Q0419812C
VOLKSWAGEN      6Q0423812
VOLKSWAGEN      6Q0423812A
VOLKSWAGEN      6Q0423812C
FAW-VW      1JD422812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05339-1 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-05339-1 RTS:

2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.