Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1075 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1075 OPTIMAL

G1-1075 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1075
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1075
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-660

numer części:

G1-1075

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 95
Wymiar stożka [mm] 13,2
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-1074
nr EAN 4031185026802

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1075 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1075 PRAWA SKODA FABIA POLO 02>

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1075 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1075 producenta OPTIMAL

VOLKSWAGEN

5U0422812, 5U0422812A, 5Z0423812, 6Q0419812C, 6Q0423811D, 6Q0423812, 6Q0423812A, 6Q0423812C, 6R0423812, 6RD422812, 6RD422812A, 6RD423812B

SKODA

6Q0423812

numery OEM:
SKODA      6Q0423812
VOLKSWAGEN      5U0422812
VOLKSWAGEN      5U0422812A
VOLKSWAGEN      5Z0423812
VOLKSWAGEN      6Q0419812C
VOLKSWAGEN      6Q0423811D
VOLKSWAGEN      6Q0423812
VOLKSWAGEN      6Q0423812A
VOLKSWAGEN      6Q0423812C
VOLKSWAGEN      6R0423812
VOLKSWAGEN      6RD422812
VOLKSWAGEN      6RD422812A
VOLKSWAGEN      6RD423812B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1075 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.