Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3487 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3487 LPR

3487 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3487
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3487
3487
lpr 3487 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3487, M30457

numer części:

3487

producent:

LPR

Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 28
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032928088657

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3487 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: FORD RANGER, TRANSIT, LAND ROVER DEFENDER 2.2D/2.4D/3.2D 03.04-
numery OEM:
FORD      1468026
FORD      1512917
FORD      1675978
FORD      1732558
FORD      1775458
FORD      1775485
FORD      1824839
FORD      2019956
FORD      4543504
FORD      4C117C559AA
FORD      4C117C559AB
FORD      4C117C559AC
FORD      4C117C559AD
FORD      4C117C559AE
FORD      4C117C559AF
FORD      4C117C559AG
MAZDA      U6A216510
MAZDA      U6A216510A
MAZDA      U6A216510B
LAND ROVER      LR019597
LAND ROVER      LR031455
LAND ROVER      LR040773
LAND ROVER      LR052128
LAND ROVER      UUB500020
LAND ROVER      UUB500030
LAND ROVER      UUB500040

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3487 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.