Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Citroën C5 II Break (RE_) 2.2 HDi (RE4HXE) (2004.09-???) 133km » PJQ162 trw
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii Break (re_) 2.2 Hdi (re4hxe) (2004.09-???) 133km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ162 TRW

PJQ162 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

    Ocena:
numer części:

PJQ162

dostawca:

TRW

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]28
MateriałAluminium
nr EAN3322938144203
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ162 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne FORD RANGER, TRANSIT; LAND ROVER DEFENDER 2.2D/2.4D/3.2D 04.06-
numery OEM:
FORD      1468026
FORD      1512917
FORD      1675978
FORD      1732558
FORD      1775485
FORD      1824839
FORD      2019956
FORD      4543504
FORD      4C11-7C559-AA
FORD      4C11-7C559-AB
FORD      4C11-7C559-AC
FORD      4C11-7C559-AD
FORD      4C11-7C559-AE
FORD      4C11-7C559-AF
FORD      4C11-7C559-AG
FORD      4C11-7C559-AH
FORD USA      1675978
FORD USA      1775485
FORD USA      1824839
FORD USA      4C11-7C559-AD
FORD USA      4C11-7C559-AF
FORD USA      4C11-7C559-AG

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ162 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ162zobacz instrukcję montażu PJQ162

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.