Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 360219230385 magneti marelli

Cylinderek hamulcowy 360219230385 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

BSW0385

numer części:

360219230385

producent:

MAGNETI MARELLI

System hamulcowy ATE TEVES
Średnica [mm] 19,05
nr EAN 8001063069456

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 360219230385 MAGNETI MARELLI

Pompa hamulcowa (19,1mm) pasuje do: CHEVROLET CORSA; DAEWOO CIELO, ESPERO, LANOS, NEXIA; OPEL ASCONA C, ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, ASTRA G, ASTRA G CLASSIC 1.0-2.6 09.81-
numery OEM:
OPEL      5 50 133
OPEL      5 50 141
OPEL      5 50 144
OPEL      5 50 153
OPEL      550153
OPEL      90009594
OPEL      90235422
OPEL      90374076
OPEL      90443261
OPEL      90498300
VAUXHALL      90498300
DAEWOO      90235422
ZAZ      90235422

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 360219230385 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.