Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 200 900 topran

Cylinderek hamulcowy 200 900 TOPRAN

200 900 Cylinderek hamulcowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

200 900

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Materiał Odlew staliwny
Średnica tłoka [mm] 19,05
Liczba otworów do mocowania 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem odpowietrzającym
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 200 900 TOPRAN

Cylinderek hamulcowy tył L/P pasuje do: OPEL ASCONA C, ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, CORSA B, CORSA B/HATCHBACK, KADETT E, TIGRA, VECTRA A, VECTRA B 1.0-2.0D 09.84-07.03
numery OEM:
OPEL      05 50 133
OPEL      05 50 141
OPEL      05 50 144
OPEL      5 50 133
OPEL      5 50 141
OPEL      5 50 144
VAUXHALL      90009594
VAUXHALL      90374076
VAUXHALL      90443261

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 200 900 TOPRAN w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.