Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | LS 8 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 63 | |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 72 | |
Wysokość [mm] | 88 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
średnica zewnętrzna [mm] | 86 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 1,0 | |
nr EAN | 4011558706609 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju W 815/3 MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
7701415057
75528513, 75528514, 91509816, 91509817, 91509876, 95637804, 95638829
110922, 110924, 110939, 110956, 110969, 110970, 110976, 110977, 110983, 110985
CITROËN | 75528 513 | |
CITROËN | 75528 514 | |
CITROËN | 91509 816 | |
CITROËN | 91509 817 | |
CITROËN | 91509 876 | |
CITROËN | 95637 804 | |
CITROËN | 95638 829 | |
FIAT | 7604418 | |
FIAT | 9456000926 | |
FORD | 5000 735 | |
FORD | 5003 271 | |
FORD | 5012 036 | |
FORD | 5019 395 | |
FORD | A 730 X 6714 DA | |
FORD | A 770 X 6714 AA | |
MERCEDES-BENZ | 000 094 26 02 | |
MERCEDES-BENZ | A 000 094 26 02 | |
PEUGEOT | 1109 22 | |
PEUGEOT | 1109 24 | |
PEUGEOT | 1109 39 | |
PEUGEOT | 1109 56 | |
PEUGEOT | 1109 69 | |
PEUGEOT | 1109 70 | |
PEUGEOT | 1109 76 | |
PEUGEOT | 1109 77 | |
PEUGEOT | 1109 83 | |
PEUGEOT | 1109 85 | |
RENAULT | 77 01 415 057 | |
TALBOT | 91 509 815 80 |
Zastosowanie Filtr oleju W 815/3 MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju W 815/3 MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.
Producent filtrów samochodowych, firma Mann+Hummel powstała w pierwszej połowei XX wieku i obecnie jest producentem dostarczającym filtry powietrza, filtry oleju, filtry paliwa oraz filtry kabinowe do większości znanym marek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Mann+Hummel w trakcie swojej ekspansji włączała do swoich zasobów lokalnych producentów filtrów do samochodów, miedzy innymi polskiego Filtrona, którego jest właścicielem.
Wytwarzane w zakładach Mann+Hummel filtry cieszą się uznaniem mechaników samochodowych oraz posiadaczy samochodów na całym świecie. Filtry Mann łączą fachową wiedzę i doświadczenie w szerokiej ofercie klasy OE