Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0023 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0023 MAXGEAR

30-0023 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0023
Koło pasowe, wał korbowy 30-0023

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

0515P8/MG

numer części:

30-0023

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 33,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 2,16
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5907558522181

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0023 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT
numery OEM:
CITROËN      0515.P8
CITROËN      0515.T0
CITROËN      0515.V0
CITROËN      515.P8
CITROËN      515.T0
CITROËN      515.V0
FORD      1 147 683
FORD      1 369 546
MAZDA      Y401-11-401
MAZDA      Y401-11-401A
MAZDA      Y401-11-401B
MAZDA      Y401-11-401C
PEUGEOT      0515.P8
PEUGEOT      0515.T0
PEUGEOT      0515.V0
PEUGEOT      515.P8
PEUGEOT      515.T0
PEUGEOT      515.V0
TOYOTA      SU001-00759
FORD USA      2S6Q6B319AA
FORD USA      2S6Q6B319AB

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0023 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.