Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 22-0321-0 metelli cifam

Klocki hamulcowe - komplet 22-0321-0 METELLI CIFAM

22-0321-0 Klocki hamulcowe - komplet METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

23705, 23706, 23979, D1616

numer części:

22-0321-0

producent:

METELLI CIFAM

Grubość 1 [mm] 18,0
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
spełnia wymagania Normy ECE Approved
nr EAN 8032747619735

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 22-0321-0 METELLI CIFAM

KLOCKI HAM METELLI 22-0321-0
numery OEM:
ALFA ROMEO      77362548
ALFA ROMEO      77363942
ALFA ROMEO      77363974
ALFA ROMEO      77364158
ALFA ROMEO      77364393
ALFA ROMEO      77364517
ALFA ROMEO      77364588
ALFA ROMEO      77364637
ALFA ROMEO      9949273
CITROËN      4254.07
CITROËN      4254.96
FIAT      71754802
FIAT      77362091
FIAT      77362194
FIAT      77362548
FIAT      77363942
FIAT      77363974
FIAT      77364158
FIAT      77364393
FIAT      77364394
FIAT      77364517
FIAT      77364588
FIAT      77364637
FIAT      77364798
FIAT      77364832
FIAT      77364874
FIAT      77364893
FIAT      77366135
FIAT      9949273
PEUGEOT      4254.06
PEUGEOT      4254.96
zamienniki:
363702161407
brak
MAGNETI MARELLI
363702161160
brak
MAGNETI MARELLI
363702161493
brak
MAGNETI MARELLI
FSL1466
brak
FERODO
FDS1466
brak
FERODO
FSL1946
brak
FERODO
181444
brak
ICER
23705 00 W
brak
BRECK
23705 10 W
brak
BRECK
222365
brak
NK
222380
brak
NK
1501222365
brak
SBS
1501222380
brak
SBS
1501222384
brak
SBS

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 22-0321-0 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 22-0321-0 METELLI CIFAM:

2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.