Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 181444-701 icer

Klocki hamulcowe - komplet 181444-701 ICER

181444-701 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

23705, 23706, 23707, 23979, 23982, D1616-8829

numer części:

181444-701

producent:

ICER

Szerokość [mm] 122,9
Wysokość [mm] 53,2
Grubość [mm] 17,8
Jakość 300
Ciężar [kg] 1,355
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 181444-701
System hamulcowy Bosch
Oznaczenie kontrolne E9 90R-01111/539
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073082008

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181444-701 ICER

numery OEM:
ALFA ROMEO      7 736 439 3
CITROËN      4254.96
FIAT      7 175 298 3
FIAT      7 175 480 2
FIAT      7 177 005 8
FIAT      7 177 006 0
FIAT      7 177 006 2
FIAT      7 177 007 8
FIAT      7 177 008 2
FIAT      7 177 010 4
FIAT      7 177 222 4
FIAT      7 736 209 1
FIAT      7 736 219 4
FIAT      7 736 254 8
FIAT      7 736 303 5
FIAT      7 736 394 2
FIAT      7 736 397 4
FIAT      7 736 415 8
FIAT      7 736 439 3
FIAT      7 736 439 4
FIAT      7 736 447 7
FIAT      7 736 458 8
FIAT      7 736 463 7
FIAT      7 736 479 8
FIAT      7 736 483 2
FIAT      7 736 487 4
FIAT      7 736 491 9
FIAT      7 736 565 1
FIAT      9 884 507 8
FIAT      9 949 273
FIAT      9 949 340
PEUGEOT      4254.06
PEUGEOT      4254.07
PEUGEOT      4254.96
RENAULT      86 60 004 719
RENAULT      86 71 016 681
zamienniki:

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181444-701 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.