Szerokość [mm] | 122,9 | |
Wysokość [mm] | 53,2 | |
Grubość [mm] | 17,8 | |
Jakość | 300 | |
Ciężar [kg] | 1,355 | |
Wersja osi | Front | |
Techniczny numer informacyjny | 181444-701 | |
System hamulcowy | Bosch | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-01111/539 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
nr EAN | 8424073082008 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181444-701 ICER
ALFA ROMEO | 7 736 439 3 | |
CITROËN | 4254.96 | |
FIAT | 7 175 298 3 | |
FIAT | 7 175 480 2 | |
FIAT | 7 177 005 8 | |
FIAT | 7 177 006 0 | |
FIAT | 7 177 006 2 | |
FIAT | 7 177 007 8 | |
FIAT | 7 177 008 2 | |
FIAT | 7 177 010 4 | |
FIAT | 7 177 222 4 | |
FIAT | 7 736 209 1 | |
FIAT | 7 736 219 4 | |
FIAT | 7 736 254 8 | |
FIAT | 7 736 303 5 | |
FIAT | 7 736 394 2 | |
FIAT | 7 736 397 4 | |
FIAT | 7 736 415 8 | |
FIAT | 7 736 439 3 | |
FIAT | 7 736 439 4 | |
FIAT | 7 736 447 7 | |
FIAT | 7 736 458 8 | |
FIAT | 7 736 463 7 | |
FIAT | 7 736 479 8 | |
FIAT | 7 736 483 2 | |
FIAT | 7 736 487 4 | |
FIAT | 7 736 491 9 | |
FIAT | 7 736 565 1 | |
FIAT | 9 884 507 8 | |
FIAT | 9 949 273 | |
FIAT | 9 949 340 | |
PEUGEOT | 4254.06 | |
PEUGEOT | 4254.07 | |
PEUGEOT | 4254.96 | |
RENAULT | 86 60 004 719 | |
RENAULT | 86 71 016 681 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181444-701 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.