Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L12103 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 MONROE

L12103 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L12103
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103
L12103
monroe L12103 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L12103

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,400
Gwint wewnętrzny [mm] 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096267260

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: ALFA ROMEO 147, 156, 166, GT, LANCIA THESIS 1.6-3.2 02.97-09.10
numery OEM:
ALFA ROMEO      9947920
ALFA ROMEO      9951289
LANCIA      9947920

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L12103 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.