Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L17112 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17112 MONROE

L17112 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L17112

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,630
Gwint wewnętrzny [mm] 12x1,25
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 32
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 7,5
nr EAN 5412096289446

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17112 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: HONDA LEGEND I; ROVER 800 2.0-2.7 01.86-02.99
numery OEM:
HONDA      53560-SD4-003
ROVER      GSJ280
zamienniki:
43-0277
KAGER
101-865
brak
BOSAL INTERNATIONAL N.V.
G1-688
brak
OPTIMAL
G1-689
brak
OPTIMAL
101-784
brak
BOSAL INTERNATIONAL N.V.
31-16 020 0009
brak
MEYLE Products
101-379
brak
BOSAL INTERNATIONAL N.V.
31-16 030 0012
brak
MEYLE Products
40676
brak
SPIDAN
40679
brak
SPIDAN
0283352
brak
OCAP
0293352
brak
OCAP
230637
brak
A.B.S.
RD0042
brak
BIRTH
RS2536
brak
BIRTH

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17112 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17112 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.