Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L24151 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24151 MONROE

L24151 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L24151
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24151
L24151
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L24151

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,390
Wymiar gwintu F 16 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096402753

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24151 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: DAEWOO ARANOS, CIELO, ESPERO, LANOS, NEXIA; OPEL ASCONA C, KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI 1.2-2.0 09.81-
numery OEM:
OPEL      3 24 038
VAUXHALL      90140006
DAEWOO      07846485
DAEWOO      26001806
DAEWOO      7846485
DAEWOO      96275019

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24151 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L24151 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.