Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L2539 monroe

Połączenie, kolumna kierownicza L2539 MONROE

L2539 Połączenie, kolumna kierownicza MONROE
monroe L2539
Połączenie, kolumna kierownicza L2539
L2539
monroe L2539 Połączenie, kolumna kierownicza
Połączenie, kolumna kierownicza L2539 monroe
Połączenie, kolumna kierownicza L2539 monroe
Połączenie, kolumna kierownicza L2539 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L2539

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,100
Długość opakowania [cm] 11
Szerokość opakowania [cm] 6
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 5412096222559

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie, kolumna kierownicza L2539 MONROE

Przegub wału kolumny kierowniczej pasuje do: DACIA 1310; RENAULT 12, 15, 17, 18, 18 VARIABLE, 4, 4/MINIVAN, 5, 6 0.8-1.6 10.62-07.04
numery OEM:
RENAULT      7700 545 821
RENAULT      7701 348 067
RENAULT      7704 001 919
DACIA      7700 545 821
DACIA      7701 348 067
DACIA      7704 001 919

Zastosowanie Połączenie, kolumna kierownicza L2539 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie, kolumna kierownicza L2539 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.