Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 48078 ngk

Cewka zapłonowa 48078 NGK

48078 Cewka zapłonowa NGK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

U2019

numer części:

48078

producent:

NGK

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 4
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia M4
nr EAN 4010326480789

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 48078 NGK

Cewka zapłonowa pasuje do: RENAULT CLIO I, CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS, LAGUNA II, MEGANE I, MEGANE I COACH, TWINGO I 1.2/2.0 01.96-
numery OEM:
RENAULT      77 00 872 449
RENAULT      77 00 872 834
RENAULT      77 00 873 701
RENAULT      82 00 141 149
DACIA      77 00 872 449
DACIA      77 00 872 834
DACIA      77 00 873 701
DACIA      82 00 141 149

Zastosowanie Cewka zapłonowa 48078 NGK w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 48078 NGK:

2019-10-28
 5/5
Szukałem informacji na forach i poradzili mi nabycie ngk 48042
2020-03-12
 5/5
Mój znajomy polecił mi tą część do samochodu
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-28
 5/5
Zakup ngk 48010 odbył się bez problemów, polecam sklep
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-01
 5/5
silnik pracuje na tych cewkach jak szwajcarski zegarek

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.