Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 48148 ngk

Cewka zapłonowa 48148 NGK

48148 Cewka zapłonowa NGK

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

U1033

numer części:

48148

producent:

NGK

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 1
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia DIN
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
nr EAN 4010326481489

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 48148 NGK

Cewka zapłonowa pasuje do: DAIHATSU CUORE II, CUORE III, MAZDA 121 I, 121 II, 323 C IV, 323 C V, 323 F IV, 323 F VI, 323 III, 323 P V, 323 S IV, 323 S V, XEDOS 6, OPEL KADETT C 0.8-2.0 08.73-05.04
numery OEM:
MAZDA      B121-18-10X
MAZDA      B541-18-10XA
MAZDA      B542-18-10XA
MAZDA      G601-18-100
MAZDA      G601-18-10X
MAZDA      G602-18-100
MAZDA      G602-18-10X
MAZDA      G607-18-100
MAZDA      G607-18-10X
MAZDA      G622-18-100
MAZDA      G622-18-10X
MAZDA      G623-18-100
MAZDA      G623-18-10X
MAZDA      JE48-18-100B
MAZDA      JE48-18-10XB
MAZDA      JE49-18-100B
MAZDA      JE49-18-10XB
MAZDA      KF01-18-100
MAZDA      KF01-18-10X
MITSUBISHI      H3T00772

Zastosowanie Cewka zapłonowa 48148 NGK w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 48148 NGK:

2019-09-28
 5/5
Zakup ngk 48010 odbył się bez problemów, polecam sklep
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-12
 5/5
Mój znajomy polecił mi tą część do samochodu
2019-10-28
 5/5
Szukałem informacji na forach i poradzili mi nabycie ngk 48042
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-07-01
 5/5
silnik pracuje na tych cewkach jak szwajcarski zegarek

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.