Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0282116 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0282116 OCAP

0282116 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP
 

    Ocena:
numer części:

0282116

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny [mm] M 16x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów 0292116
nr EAN 8054682000775

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0282116 OCAP

numery OEM:
AUDI      1K0423812C
AUDI      1K0423812G
AUDI      1K0423812K
AUDI      WHT 000 785
SEAT      1K0 423 812 C
SEAT      1K0423804C
SEAT      1K1423070AX
SEAT      1K2423051AD
SEAT      1K2423051M
SEAT      WHT 000 785
SKODA      1K0 423 812 E
SKODA      1K0423804C
SKODA      1K0423812C
SKODA      1K0423812D
SKODA      1K0423812H
SKODA      1K1423070AX
SKODA      1K2423051AD
SKODA      1K2423051M
SKODA      WHT 000 785
VOLKSWAGEN      1K0423812C
VOLKSWAGEN      1K0423812G
VOLKSWAGEN      1K0423812K
VOLKSWAGEN      WHT 000 785

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0282116 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.