Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0293086 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293086 OCAP

0293086 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0293086

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm] M14X1,5
parzyste numery artykułów 0283086
nr EAN 8054682001253

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293086 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0293086 LEWA AUDI A3/SEAT LEON,TOLEDO/SKODA OCTAVIA/VW BORA,GOLF IV 98-
numery OEM:
AUDI      1J0422811B
AUDI      6R0423812A
SEAT      1J0 422 811 B
SEAT      1J0 422 811 E
SEAT      1J0422811B
SEAT      1J0422811E
SKODA      1J0 422 811 B
SKODA      1J0 422 811 E
SKODA      1J0422811B
SKODA      1J0422811E
VOLKSWAGEN      1J0422811B
VOLKSWAGEN      1J0422811E

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0293086 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.