Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001138 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001138 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1138

numer części:

340611001138

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858555450

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001138 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FIAT      46775098
FIAT      71719400
FIAT      7766106
HONDA      31110PCXG01
HONDA      38920PWA004
MITSUBISHI      M809320
OPEL      4401649
OPEL      4402116
OPEL      9109649
OPEL      9110116
RENAULT      108589
RENAULT      7700108589
RENAULT      7700865429
RENAULT      8200059395
TOYOTA      90916W2024
VOLVO      30809320
VOLKSWAGEN      038903137R

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001138 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.