Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1414 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1414 K 6 HUTCHINSON

1414 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1414K6

numer części:

1414 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1414
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750628976

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1414 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
FIAT      55200253
FORD      1011616
FORD      1079383
FORD      2011601
FORD      2361304
FORD      6460878
FORD      6606513
FORD      6606514
FORD      6613362
FORD      6613363
FORD      7064725
FORD      91TF6C301A1D
FORD      91TF6C301A2D
FORD      91TX6C301A1D
FORD      92TF6C301B1A
FORD      92TF6C301B2A
FORD      94WF6C301A1B
FORD      98FF6C301CD
FORD      EJ6K1415
FORD      V90HF6C301AA
MERCEDES-BENZ      A0019933796
OPEL      1340261
OPEL      6340620
OPEL      6340665
PORSCHE      99919253650
RENAULT      7700738783
ROVER      GFB101415
ROVER      GMB61415
SAAB      93190605
VAUXHALL      93190605
VAUXHALL      93192015
CHEVROLET      55186793

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1414 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1414 K 6 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.