Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0097 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0097 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0097

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:127,5
Wymiar gwintu:M 26X1,5
średnica zewnętrzna [mm]:90
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0097 QUINTON

numery OEM:
DAIHATSU      1560187308
ISUZU      8943406970
ISUZU      8943406971
ISUZU      8943604270
ISUZU      8943604271
ISUZU      89436042711
ISUZU      8943604271N
ISUZU      8970215760
MAZDA      1560187308
MAZDA      F7114302
MAZDA      FY014302
MAZDA      FYO14302
MAZDA      RF7114302
MAZDA      RF711H302
MAZDA      RFT11A302
MAZDA      RFY014302
MITSUBISHI      MD110920
MITSUBISHI      MD336080
OPEL      649001
OPEL      650391
SUZUKI      1651078
SUZUKI      1651078E00
SUZUKI      1651085FA0
SUZUKI      1651678
SUZUKI      1651678E00
VAUXHALL      25067293
VAUXHALL      650390
VAUXHALL      650391
VAUXHALL      94360427
AC      X160

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0097 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.