Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH5190 fram

Filtr oleju PH5190 FRAM

PH5190 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH5190

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 93
Wymiar gwintu M26x1,5
Wysokość [mm] 120
nr EAN 5022650212973

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH5190 FRAM

numery OEM:
DAIHATSU      1560187308
ISUZU      8943406970
ISUZU      8943406971
ISUZU      8943604271
IVECO      J1313014
IVECO      J1315006
MAZDA      8943604270
MAZDA      FY014302
MAZDA      RF7114302
MAZDA      RF711H302
MAZDA      RFY014302
MAZDA      RFY2113029A
MAZDA      RFY414302
MAZDA      RFYO14302
MITSUBISHI      MD336080
SUZUKI      1651078E00
SUZUKI      1651678E00
SUZUKI      1651678E01
AC      X160
AC      X4250E
AC      X4309E

Zastosowanie Filtr oleju PH5190 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH5190 FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.