Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-03-314 ashika

Filtr oleju 10-03-314 ASHIKA

10-03-314 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-03-314
Filtr oleju 10-03-314

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-03-314

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 125
średnica zewnętrzna [mm] 89,8
Średnica zabudowy [mm] 86
Gwint wewnętrzny [mm] M26 x 1,5
Techniczny numer informacyjny By-pass
nr EAN 8033001187465

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-03-314 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      15601-87308
ISUZU      5876100100
ISUZU      8-94360-427-0
ISUZU      8-97329911-0
ISUZU      8943406971
ISUZU      8943604271
ISUZU      8970215760
ISUZU      8973017520
MAZDA      8-943604-271
MAZDA      RF71-14-302
MAZDA      RFY0-14-302
MAZDA      RFY314302
MAZDA      RFY414302
MAZDA      RFYO-14-302
MITSUBISHI      MD336080
NISSAN      16516-78E00
NISSAN      RFY014302
OPEL      00650390
OPEL      0650390
OPEL      649001
OPEL      650390
OPEL      94360427
OPEL      97329911
SUZUKI      1651078E00
SUZUKI      16516-78E01-000
SUZUKI      1651678E00
SUZUKI      1651678E00000
SUZUKI      1651678E00A00
SUZUKI      1651678E00A01
SUZUKI      1651678E01
VAUXHALL      94360427
PIAGGIO      650391

Zastosowanie Filtr oleju 10-03-314 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-03-314 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.